Degustacja no.3 McClelland’s Single Malt Lowland

Każdy z nas lubi dobre whisky. Tym bardziej lubimy, gdy jest to trunek znany i najczęściej przez nas pijany. Jednak zaskoczenie, jakie odczuwamy  gdy mamy okazję próbować czegoś mniej popularnego lub rzadziej spotykanego  na półkach sklepowych jest nie do opisania. Ze wszystkich znanych mi regionów Szkocji najbardziej lubię whisky pochodzące z Speyside i Highlands . Rzadko zdarza się mi próbować Campbeltown. Tym razem trafiłem na whisky z regionu Lowland. Dla mnie to sporadyczne, tym niemniej bardzo wyjątkowe.  Przygotowywałem się do tej degustacji dość długo. Jednak myślę, że było warto poczekać.

T&A McClelland’s założone w 1818 roku w Glasgow- stolicy większości w owym czasie  spółek zajmujących się blendowaniem i eksportem whisky. W 1970 roku została zakupiona przez Stanley P Morrison, póżniejszgo Morrison Bowmore Distillers.

mcclellands-lowland

Whisky McClelland’s Lowland, którą miałem okazję próbować po raz pierwszy miała mnie zaskoczyć i liczyłem, iż będzie to  strzał w dziesiątkę. I faktycznie okazała się godna uwagi.

IMG_20161228_223438_1

 

Kolor: słomkowy

Nos: lekki kwiatowy, pociągający nieco drewnem

Usta:  beczka na języku, cytrusy i lekka pikantność, kandyzowany imbir, lekko słodkawe, bardzo przyjemnie, raczej niewyczuwalny torf.

Finisz: średnio długi – zostaje miły posmak toffi i imbiru.

Podsumowanie: Jest to whisky idealna dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę w świecie single malt  whisky. I nie chcą wskakiwać do basenu z torfem i słoną wodą, chcą być mile zaskoczeni . To taka czekolada dla dużych chłopców. Mnie osobiście taka whisky bardzo odpowiada, lecz brakuje jej nieco więcej smaku i zawartości %  (ma jedynie 40%).  Reasumując: w mojej skali daję 65 punktów. Nie jest źle, ale też nie jest to top.

Pozdrawiam TallBowTie

Skomentuj

